OPERA ZA TRZY GROSZE

Namiętność, pieniądze, oszustwo, zbrodnia – jest w „Operze za trzy grosze” wszystko, by spektakl budził emocje. Do tego songi o nieszczęśliwej miłości i antykapitalistyczne idee.

Inscenizacja jednego z najczęściej wystawianych dramatów Brechta. Choć premiera tego musicalu odbyła się w 1928 r., temat nie stracił nic na aktualności. Akcja toczy się w londyńskim półświatku, gdzie interesy bandytów, prostytutek i nędzarzy, przeplatają się z tajnymi sprawami skorumpowanej policji.

Polly, córka króla żebraków, zakochuje się w gangsterze i kobieciarzu - Mackym Majchrze. Zaślepiona swoim uczuciem, wychodzi za niego za mąż. Powiadomieni o tym fakcie rodzice, nie tylko nie kryją niezadowolenia, ale wręcz postanawiają pozbyć się niewygodnego zięcia. Ratując honor córki, a przede wszystkim własne interesy, Peachumowie bezwzględnie dążą do wyznaczonego celu. Udaje im się nie tylko przekupić miejscowe dziwki - dobre znajome Majchra - ale i dotrzeć do jego przyjaciela - samego szefa policji "Tygrysa" Browna. Sytuacja zaczyna się jednak komplikować, kiedy uwięzionemu bandycie z pomocą przychodzi jedna z jego kochanek i córka najlepszego kumpla zarazem - Lucy Brown.


Zespół muzyczny:

Krzysztof Baranowski - fortepian

Maciej "Bosy" Marcinkowski - saksofon altowy, klarnet

Piotr Żyjewski - saksofon tenorowy

Dawid Głogowski / Mansfet Masny - trąbka

Robert Jarzębski / Michał Starkiewicz - gitara

Krzysztof Ciesielski - kontrabas

Maciej Kaźmierski - instrumenty perkusyjne


Wykonanie muzyki odbywa się z materiałów wydawnictwa Universal Edition AG.


RECENZJE:

"Opera za trzy grosze" w Teatrze Polskim [PREMIERA]

Po drugiej stronie ulicy, czyli królestwo grandy

Za wszystko w życiu trzeba drogo zapłacić

  • autorBertolt Brecht i Kurt Weill
  • przekładBruno Winawer i Barbara Witek-Swinarska
  • przekład songówWładysław Broniewski i Witold Wirpsza
  • reżyseriaAdam Opatowicz
  • scenografiaMariusz Napierała
  • choreografiaPaulina Andrzejewska
  • reżyseria światłaKrzysztof Sendke
  • kierownictwo muzyczneKrzysztof Baranowski
  • przygotowanie wokalneAnna Reńska
  • dramaturgiaMichał Pabian
  • asystent reżyseraZbigniew Filary
  • premiera4 stycznia 2014
  • czas trwania3 godz.
  • antrakty2